Zavřít zprávu

Něco se pokazilo

Špatná odezva serveru. Zkuste obnovit stránku.

Nejčastější dotazy

Baťa klub

1. Jak se mohu zaregistrovat do Baťa klubu?

Zaregistrovat se můžete v kterékoliv prodejně Baťa nebo vyplněním online formuláře. Při registraci na prodejně dostanete svou Baťa kartu ihned. Pokud zvolíte registraci online, svou kartu si po dokončení registrace můžete vyzvednout v kterékoliv prodejně Baťa.

2. Jak se přihlásím online do svého účtu?

Do svého účtu se jednoduše přihlaste přímo na klub.bata.cz pomocí e-mailu a hesla, které jste si zvolil(a) během registrace. Pokud byste měl(a) se zadáním hesla nebo přihlášením do svého účtu problém, zavolejte nám v pracovních dnech mezi 8 a 17 h na číslo +420 577 685 277 nebo nám pošlete e-mail na kontakt@bata.cz.

3. Mohu se i nadále přihlašovat do svého účtu pomocí čísla karty a PINu?

Možnost přihlásit se pomocí čísla karty a PINu zůstává platná pouze pro ty členy klubu, kteří doposud nepotvrdili souhlas s novými pravidly klubu. Po dokončení registrace do nového klubu je možné se přihlašovat již pouze pomocí e-mailové adresy a hesla.

4. Kdy obdržím za nasbírané body poukázky na slevu?

V okamžiku dosažení úrovně SILVER získáte ihned na e-mail poukázku na slevu v hodnotě 100 Kč. Poukázky při dosažení vyšších úrovní členství Vám zašleme e-mailem za 46 dnů od dosažení dané vyšší úrovně.

5. Jakým způsobem můžu uplatnit své poukázky za nasbírané body?

Poukázky můžete uplatnit v kterékoliv prodejně i při nákupu v e-shopu. Sleva se vztahuje na veškerý sortiment. V případě uplatnění v prodejně zneplatníme poukázku pro nákup v e-shopu (a naopak). Pro uplatnění poukázky v prodejně předložte kód dané poukázky (v mobilu nebo ve vytištěném e-mailu) prodejnímu personálu. Pro uplatnění poukázky v e-shopu se přihlaste do svého účtu před dokončením objednávky.

6. Je možné načíst dodatečně body za nákup?

Dodatečně si můžete zažádat o načtení bodů do jednoho měsíce od nákupu. Zašlete naskenovaný nákupní doklad spolu s číslem Vaší Baťa karty e-mailem na kontakt@bata.cz.

7. Kde mohu změnit své osobní údaje?

Změnu údajů můžete provést po přihlášení v sekci “Osobní údaje”, případně nás kontaktujte e-mailem na kontakt@bata.cz.

8. Ztratil(a) jsem svoji Baťa kartu. Jak získám její duplikát?

Novou kartu si můžete vyzvednout v kterékoli prodejně. Na základě Vaší identifikace (jméno, příjmení, e-mailová adresa) vystavíme k Vašemu účtu novou kartu a tu Vám předáme ihned v prodejně.

9. Můžu vrátit nebo vyměnit nevyhovující zboží, případně kde?

Nevyhovující a nenošené zboží můžete do 30 dnů od převzetí či zakoupení vyměnit nebo vrátit v kterékoliv prodejně.
Při vrácení zboží v prodejně Vám vyplatíme hotovost, v případě platby kartou Vám částku vrátíme zpět na kartu.
Pokud ve svém okolí naši prodejnu nemáte, zašlete zboží spolu s průvodním dopisem a nákupním dokladem na adresu prodejny, která Vám zboží posílala (adresa je uvedena na faktuře vlevo nahoře, pod adresou dodavatele, uveďte prosím i název naší společnosti “BAŤA, akciová společnost”). Částka Vám poté bude zaslána poštovní poukázkou, případně na účet.

Služby zákazníkům

Zakoupil jsem nekvalitní obuv a prodejní organizace se nepostavila k této záležitosti čelem. Rozhodl jsem se tedy vyhledat pomoc soudního znalce v oblasti obuvi. Můžete mi, prosím, poskytnout kontakt na osobu, která se touto problematikou zabývá?

V naší firmě působí i soudní znalec, který Vám vyjde vstříc. Jedná se o Martina Ševčíka
Telefon: +420 577 685 111
Adresa: Baťa a.s. , Dlouhá 130, 762 22 Zlín

Ve Vaší prodejně se mi líbí 1 vzor obuvi. Mám však nestandartní velikost nohy. Mám šanci je zakoupit v odpovídající velikosti?

U prodávajícího personálu si zjistěte artikl Vámi vybrané obuvi a zda se tato obuv vyrábí ve Vámi požadované velikosti. Poté zavolejte na Baťa kontakt (577 685 277), kde Vám operátorka sdělí, zda se tento artikl ve Vaší velikosti nachází v některé z prodejen Baťa. Pokud ano - lze se dohodnout a obuv doručit na dobírku.

Potřebuji si nechat opravit obuv, ale v našem městě není opravna obuvi.Jak mám postupovat?

Obuv zaneste na kteroukoliv prodejnu Baťa a.s. Obuv bude k opravě zaslána a po-té vrácena na prodejnu, kde byla obuv k opravě přijata.

Reklamace

Jak dlouhá je záruční lhůta pro uplatnění reklamace?

Lhůta pro uplatnění reklamace je 24 měsíců. Tato záruční doba se vztahuje na veškeré zboží zakoupené od 1. ledna 2003. Na zboží zakoupené před tímto datem se vztahuje ještě záruční doba pouze 6 měsíců.

Musí obuv vydržet po celou dobu záruční lhůty?

Záruční doba a životnost zboží jsou různé pojmy. Životnost zboží je dána způsobem a intenzitou používání a nemusí být vždy stejná jako záruční doba. To znamená, že při intenzivním používání může být životnost kratší než záruční doba. Např. při intenzivním užívání se i podešev obvyklé kvality opotřebuje rychleji než při občasném použití - životnost podešve a tím i obuvi je tedy v tomto případě kratší než záruční doba. Také nedostatečná údržba nebo používání obuvi k nevhodnému účelu podstatně zkracuje její životnost.

Je možné obuv reklamovat v jiné prodejně než tam, kde jsem obuv zakoupil/a?

Ano, obuv zakoupenou v prodejně Baťa a.s. můžete reklamovat v kterékoliv z našich prodejen v ČR nebo přímo v sídle společnosti.

Co vše je potřeba k uplatnění reklamace?

Reklamační řízení může být zahájeno, jestliže zákazník předloží kompletní reklamované zboží a prokáže nákup reklamovaného zboží v prodejně Baťa a.s. - nejlépe nákupním dokladem. Zboží musí být řádně vyčištěno (u obuvi i podešev), zbaveno veškerých nečistot a hygienicky nezávadné.

Musím obuv reklamovat ihned po projevení vady?

Reklamaci je nezbytně nutné uplatnit bez zbytečného odkladu ihned, jakmile se vada projeví. Případné prodlení při pokračujícím užívání zboží může zapříčinit prohloubení vady, znehodnocení zboží a může být důvodem k odmítnutí reklamace.

U obuvi, kterou jsem si zakoupil/a, se odlepila podrážka a boty jsou ještě v záruční lhůtě. Chtěl/a bych si nechat obuv opravit. Jak dlouho bude tato oprava trvat?

Při výskytu odstranitelné vady má zákazník právo, aby byla vada bezplatně, včas a řádně odstraněna. Společnost Baťa a.s. vadu odstraní bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace.

V prodejně jsem si vybral/a moc pěkné boty. Je na nich malý flíček, ale boty jsou, bohužel, úplně poslední, jiné nemají. Dostanu nějakou slevu, když si je přesto koupím?

Ano, vedoucí prodejny má právo v případě estetických nedostatků poskytnout přiměřenou slevu z ceny zboží.

Dětská obuv

Jsou vhodné pro celodenní nošení na ven sportovní botasky pro děti?

Věkovou kategorii dětí můžeme rozdělit na dalších několik podkategorií, dle vývinu dětské nohy. Jinou obuv potřebuje batole, jinou dítě předškolního věku, jinou školák. V žádném případě nesmí dítě do 3 let nosit jinou než usňovou kotníkovou obuv. To se doporučuje i u dětí předškolního věku, protože jen těžko můžeme stanovit přesnou hranici konce největšího vývinu dětské nohy, která průměrně končí 3. rokem věku dítěte. Pro školní věk se taktéž sportovní obuv na celdenní nošení nedoporučuje. Dítě by mělo nosit do školy kvalitní vycházkovou obuv z přírodní usně. Až v období starších školáků by se dala tolerovat sportovní vycházková usňová obuv, která je k tomuto účelu přizpůsobena. Sportovní obuv jako taková je určena pouze pro volný čas, sport a na hřiště.

Syn má velikost nohy 22. Může nosit boty velikosti 24?

Vycházkovou i sportovní obuv by měl mít větší pouze o tzv. velikostní nadměrek 10 - 13 mm, což je asi o 1 číslo. U sportu se nedoporučuje těsná obuv, tzv. akorát. Stará ševcovská rada zní: "raději delší a užší". Přitom "užší" se týká objemu přes prstní klouby nikoliv ve špici. Žádná obuv se nepoddá do délky a pouze obuv z přírodních materiálů povolí do určité míry do šířky.

Dědit boty - ano či ne?

V žádném případě se z hygienických a zdravotních důvodů nedoporučuje! Možnost přenosu plísní, ekzémů a jiných kožních onemocnění.

Jsou dětské boty od Bati také certifikované pro zdravotní nezávadnost? Pokud ne, jsou zdravotně nezávadné?

Veškerá obuv do 3 let věku dítěte nabízená v prodejnách Baťa je v plném soulasu se zněním vyhlášky č.84/2001 Sb., o hygienických požadavcích na hračky a výrobky pro děti ve věku do 3 let. I ostatní dětská obuv samozřejmě odpovídá obvyklé jakosti a je tedy zdravotně nezávadná.

Je při nákupu dětské obuvi vždy přítomen příslušný odborník?

Ano, náš personál je schopen poradit, jaká je pro dítě vhodná obuv, protože je pravidelně proškolován.

Do kdy a zda nosit kotníkovou obuv - především u dítěte?

Do 8 let věku dítěte se tvoří skelet nohy a do této doby by mělo dítě nosit kotníkovou obuv z pevných materiálů. Tato obuv dětskou chrupavčitou nohu zpevňuje. Kotníková obuv je však vhodná v kterémkoliv věku.

Na trhu není vždy k dostání celokožená obuv. Jak může ohrozit dítě nošení bot z umělých materiálů?

Na českém trhu je skutečně nedostatek dětské obuvi, ale rozhodně nelze tvrdit, že není vždy a že nelze sehnat "celokoženou" obuv. Obuv z umělých materiálů je neprodyšná, vytváří se rychleji plíseň a jiná kožní onemocnění. Obuv pro nejmenší děti do 3 let nesmí být nikdy plně zhotovena ze syntetických materiálů s výjimkou účelové obuvi (např. holínky). Smí se použít useň, textil a syntetické materiály, které mají normou stanovenou propustnost pro vodní páry. Ze syntetických materiálů a koženek je dovoleno vyrábět pouze obuv sandálovou či obuv otevřených střihů.

Mé dítě má od malička plochou nohu. Co mohu pro zdravý vývoj jeho nohou udělat?

Lidská noha začíná být čitelná kolem 1. roku věku dítěte. Již v této chvíli je třeba začít nebo připravit se na léčbu ortopedických vad. Krom nákupu vhodné obuvi a ortopedických pomůcek je třeba navštívit též odborného lékaře - ortopeda.

Poznám už u svého miminka, že bude mít sklon ke vzniku ploché nohy?

Dětskou nohu nemůžete pokládat za zmenšenou kopii nohy dospělého člověka, jak po stránce anatomické, tak fyziologické. Kostru nohy dítěte totiž tvoří převážně měkké a poddajné chrupavky, nožní klenba se vyvíjí mnohem později. Zatím jsou jen kosti nožičky vašeho dítěte pokryty silným tukovým polštářem. Opticky se tedy může zdát, že chodidlo má zcela plochý tvar, ale jde skutečně jen o tukový polštářek, který nohu chrání před prochladnutím nebo přetěžováním. Jak tukové polštářky postupně mizí, objevují se klenby i na povrchu nohy. Tento proces inovace tukového polštáře bývá ukončen až ve věku kolem 6 až 7 let.

Jak dlouho zůstává dítěti typický tvar nožiček do "o"?

Nejen v době po porodu, ale mnohdy i tehdy, kdy děti podnikají své první krůčky, mají jejich nohy skutečně tvar písmene “o”. Během dalších dvou nebo tří let se často mění na tvar písmene x. Ale vše je obvykle jen otázkou dalšího vývoje. Kolem šestého roku věku dítěte už se nohy většinou rovnají, a pokud máte stále pocit, že s tvarem nohou vašeho dítěte není všechno úplně v pořádku, na vině může být nedostatek vitaminu D nebo dědičná dispozice.

Je běhání naboso zdravé?

Noha dítěte potřebuje pro dobrý vývoj úplnou volnost a možnost trvalého procvičování nožní svaloviny. Proto by kojenci a batolata měli zůstat neobuti co nejdéle, aby jejich nožky měly dostatek volnosti pro procvičování svalstva. Zásadně nebraňte dětem v běhání naboso po přírodním terénu, jako je například tráva a písek, doma jim umožněte pohyb naboso nebo jen v ponožkách po měkkém koberci. V žádném případě by se však malé děti neměly pohybovat po tvrdých, nebo studených podlahách. Četné výzkumy biomechaniky chůze batolat potvrdily, že děti v tomto období nejlépe drží rovnováhu, pokud jsou bosé, tzn. že obuv v tomto věku slouží pouze jako ochrana, nikoliv jako opora. Nechte tedy děti pohybovat se zcela podle jejich uvážení. Ať poskakují, chodí po špičkách nebo po patách, přelézají překážky. Samy sobě tak ordinují tu nejlepší rehabilitaci pro správný vývoj nohou.

Kdy mám vlastně svému dítěti koupit první botičky?

Dnešní mladé maminky začínají s obouváním zbytečně brzy. První obuv s klidem kupte dítěti až tehdy, když začíná trávit převážnou část dne na vlastních nohou a především, začíná-li chodit ven. Odpověď může být různá - od 6 až do 13 měsíců, nebo i později. Obouvejte jim ale takové botičky, které jsou dostatečně prostorné v prstní části, vyrobené z měkké usně nebo textilu, vybavené ohebnou, pružnou, ale tvarově stálou podešví a mají nízký, ale do plochy co nejširší podpatek. Pro nejmenší děti je vhodná obuv kotníčkového střihu, šněrovací nebo uzavíraná na sponu nebo suchý zip. Patní část svršku u dětské obuvi musí být vyztužena tuhým opatkem. Pro teplé letní dny, ale i jako domácí přezouvací obuv, jsou nejvhodnější usňové nebo textilní sandálky. Jinak by dítě optimálně mělo mít během roku k dispozici 4 - 6 párů bot. Jeho nožička se totiž mění v průměru o dvě až tři čísla ročně.

Zdravotní problémy a obouvání

Mám příčně plochou nohu. Je nutné navštívit ortopeda nebo stačí zakoupit srdíčko, vložky apod.?

Přední nožní klenba slouží jednak k ochraně cév a nervů v plosce nohy, jednak dává noze elastičnost při chůzi i skoku, běhu, tanci apod. Proto je lépe řešit tento problém s ortopedem, který určí míru plochonoží a zda k léčbě stačí pouze srdíčko nebo je potřeba přizpůsobit obuv vzhledem k onemocnění.

Jak vznikají patní ostruhy? Dají se odstranit?

Ostruha narůstá na spodní straně kosti patní. Onemocnění často provází plochovbočenou nohu nebo nohu vyklenutou. Chodidlo se při zatížení prodlužuje a tím vzniká trvalé přetížení svalového úponu a především plantární aponeusrosy. Vznikají v něm negativní změny, do nichž se ukládá vápno. Uložené vápenaté soli se později přestavují v kost. Ostruhy v noze trvale zůstavají a jejich odstranění je možné pouze chirurgicky. Většina ostruh vzniká mezi 40. - 60. rokem života.

Ostatní dotazy

Jaký je rozdíl mezi usní a povrstvenou usní?

Povrstvená useň je vyrobena tak, že na seštípnutou useň se nanese vrstva plastu. Dle výšky vrstvy můžeme určit, zda se jedná ještě o materiál spíše usňový nebo již syntetický. Obecně však má tento materiál tyto vlastnosti: je tužší, nepropouští vlhkost, déle si udrží nepoškozený vzhled a tvar a snadněji se udržují. Zatímco useň má tyto vlastnosti: je poddajnější, přizpůsobuje se tvaru nohy, propouští vlhost jak z obuvi tak do obuvi (není vodotěsná!), je náročnější na údržbu, z hlediska zdravotního je useň považována za nejvhodnější materiál používaný na obuv.

Otevírací doba prodejen

Kde se mohu dozvědět otevírací dobu mé prodejny Baťa?

Nejlépe na Baťa Webu v sekci Kde nás najdete, jinak volejte Baťa kontakt 577 685 277

Web - různé

Vážení, na vašich nových stránkách nepřečtu téměř ani slovo, písmo je strašlivě malé. Můžete mi poradit?

Jediné co musíte udělat, je zvětšit si písmo ve vašem prohlížeči (např. v IE - Zobrazit->Velikost textu->Střední), nebo pokud máte myš s kolečkem stiskněte Ctrl a rolujte kolečkem na požadovanou velikost.

Pokud byste měl(a) jakékoliv dotazy, zavolejte nám v pracovních dnech mezi 8 a 17 h na číslo +420 577 685 277 nebo nám pošlete e-mail na kontakt@bata.cz.

Načítání...

Odeslali jsme nové heslo na Váš e-mail.

Pokračujte na přihlášení

Ztratil jste heslo?

Je snadné ztratit přehled o vašich přístupových údajích. Chceme vám proto pomoci s jednoduchou obnovou hesla.

Pokud potřebujete poradit, kontaktujte nás na e-mailu kontakt@bata.cz nebo na telefonu +420577685277

Přihlášení

Pokud jste se do starého klubu přihlašovali číslem karty a PINem, tak pro první přihlášení do nového klubu zadejte číslo karty (bez mezer) do pole pro e-mail a PIN do pole pro heslo.

Zapomněli jste heslo?

Pokud potřebujete poradit, kontaktujte nás na e-mailu kontakt@bata.cz nebo na telefonu +420577685277

Byli jste úspěšně přihlášeni jako

Načítání...

Děkujeme, že jste se k nám přidali

Stačí pouze zkontrolovat Váš e-mail a potvrdit přihlášení k odběru. Již brzy se můžete těšit na novinky od Bati. Bereme spam hodně vážně, chceme proto mít jistotu, že je všechno správně.